Christin Swahn
- Projektledare CExE
- Universitetslektor Institutionen för Datavetenskap
- Programledare för högskoleingenjörsutbildningarna Datateknik och Elektroteknik med automation
Bakgrund
- Doktorsexamen i programvarusystem
- Forskningsområde programvaruutveckling i medicinska system med fokus på riskhantering, användbarhet, kvalitet och utvecklingsprocesser.
- Innehar den pedagogiska kompetensgraden Excellent Teaching Practitioner (ETP).
- Medlem av LTHs kvalitetsgrupp för utbildning på grundnivå och avancerad nivå.
- Undervisar i kravhantering, projekthantering, utvecklingsprocesser och riskhantering.
- Arbetar med att stärka och lyfta fram de icke-tekniska kompetenserna inom utbildningarna bland annat genom projekten:
- Ingenjörsmässigt skrivande
- Engineering Skills
- Etikinslag i högskoleingenjörsprogrammen
- Projekthantering och digitala verktyg.
- Arbetar även med att utveckla Ing-dagarna och CITIK.
Certifiering av icke-tekniska ingenjörskompetenser, går det?
Lindholm, C, Lilja, M, Nyberg, C & Oscarsson, Y (2018)
In Proceedings of the 10:e Pedagogiska inspirationskonferensen, Lund
With focus on non-technical engineering skills
Lindholm, C & Nyberg, C (2018) In Proceedings of the SEFI Annual Conference 2018, Copenhagen
University – Industry – Student: A Volatile Triangle
Jensen, L & Lindholm, C (2011)
In Proceedings of the Second International Conference on Education Training and Informatics (CEIT 2011) Orlando, Florida
Student - Industry Collaboration - In for a Bumpy Ride
Lindholm, C & Jensen, L (2011) Keynote speech on the Second International Conference on Education Training and Informatics (CEIT 2011) i Orlando, Florida
Student-industry collaboration models’ challenges and risks
Lindholm, C & Jensen, L (2011) In Proceedings of the SEFI Annual Conference 2011, Lissabon
The Blurred Line Between Failure and Success in Student–Industry Projects
Lindholm, C & Jensen, L (2011)
In Proceedings of the PAEE Third International Symposium, 2011 Lissabon
How to Enhance Collaborative Student – Industry Projects with Theoretical Perspectives
Jensen, L & Lindholm, C (2010)
In Proceedings of the 6:e Pedagogiska inspirationskonferensen, Lund
Certification of Students in Non-Technical Engineering Skills: What do the Companies Think?
Lindholm, C & Nyberg, C (2020).In Proceedings of the 11th International Conference on Education Training and Informatics (CEIT 2020) Orlando, Florida
- Pedagogisk introduktionskurs, 1,5 hp, 2002-05-31, Lunds universitet (Universitetspedagogiskt centrum)
- Nätpedagogisk introduktionskurs, 1, 5 hp, 2004-09-08 - - 2004-10-18, Lunds universitet (UCLU)
- Projektbaserad kollegiekurs, 3 hp (2 veckor), 2010-09-01, Lunds universitet (Genombrottet)
- Communicating science, 5 hp (3 veckor), 2013-06-03, Lund universitet (Genombrottet)
- Ideas for teaching and learning in higher education, 5 hp (3 veckor), 2013-06-13, Lund universitet (Genombrottet)
- Kvinnor, män och teknik – genuspsykologiska aspekter i undervisningen, 5 hp (3 veckor), 2016-10-17, Lund universitet (Genombrottet)
- Workshop – Den pedagogiska portföljen, 1,5 hp (1 vecka), 2016-12-09, Lunds universitet (Genombrottet).
- Kursdesign med fokus på blended learning, 4,5 hp (3 veckor), 2018-10-04, Lund universitet (AHU).
- VIND – video i Nätuniversitetets distanskurser, 2004-04-19 - - 2004-04-21, Nätuniversitetet
- VIND - fortsättningskurs, 2004-10-21 - - 2004-10-22, Nätuniversitetet
- The Startupwheel as a tool for teaching entrepreneurship, 2009-10-21 - - 2009-10-22, Startup Company, Köpenhamn
- Case teaching workshop, juni 2010, Öresunds entrepreneurship och Lunds tekniska högskola